loading

EREDETI OPEL KERÉKTÁRCSÁK ÉS ABRONCSOK

A testreszabott formatervezésű és fokozott védelmű eredeti Opel keréktárcsákkal stílusosan közlekedhet.


Tartsa Opeljét menetre készen Opel keréktárcsákkal és abroncsokkal


Tegye egyedivé Opeljét új könnyűfém keréktárcsakészlettel! Ízlésének vagy igényeinek megfelelően választhat az eredeti Opel keréktárcsák, továbbá négyévszakos-, téli- és nyári gumiabroncsok, illetve komplett téli kerekek és hóláncok széles választékából.

Az Ön és az Önnel együtt utazók, valamint az Opel járműve biztonsága érdekében bízza az Opel Márkaszervizekre a gumiabroncs szereléssel és tárolással kapcsolatos teendőket!


NE FELEJTSE EL LECSERÉLNI!

Mivel ez a négy tenyérnyi felület az egyetlen kapcsolódási pont az gépjármű és az út között, sok múlhat a gumiabroncsokon, ezért ne feledkezzen meg róluk!

Állapotfelmérés

Rendszeresen vizsgálja át abroncsait, rendellenes kopást, horzsolásokat, dudorokat, elválásokat, vágásokat vagy bármilyen egyéb – használat során esetlegesen előforduló – sérülést keresve. Vegye figyelembe, hogy az abroncs belső oldalán keletkezhet olyan sérülés, amely szabad szemmel nem látható. Amennyiben úgy gondolja, hogy abroncsa sérült lehet, mindenképpen vizsgáltassa meg Opel Márkaszervizünkben!

Megfelelő nyomás

A gumiabroncsnyomás határozott szerepet játszik a gumiabroncsok élettartamában és biztonságosságában. A gépjárműgyártó által ajánlott nyomásértékek megtalálhatók a járművön: ajtón, ajókereten, tanksapkán, felhasználói kézikönyvben, stb.

A nem megfelelő nyomás következményei nem feltétlenül azonnal jelentkeznek és jelentősen befolyásolják a gépjármű működését és a gumiabroncsok élettartamát. Az alulfújt gumiabroncs túlmelegszik, ami károsíthatja a belső szerkezetet. A túlfújt abroncs sérülékenyebb és érzékenyebben reagál a különféle mechanikai hatásokra (pl. kátyú, útpadka). Az alul- vagy túlfújás csökkenti a gumiabroncs tapadását, ami a futófelület túlzott vagy egyenetlen kopását és károsodását idézi elő.
 
FONTOS! Az abroncsok légnyomását minden esetben hideg állapotukban kell mérni és állítani! Soha ne állítsa (csökkentse) az abroncsok légnyomását meleg állapotban! Azt az abroncsot tekintjük hidegnek, ami legalább 3 órája nem üzemelt, vagy csak 1-2 kilométert futott nagyon alacsony sebességgel. Ne felejste el a pótkerék légnyomását is rendszeresen ellenőrizni!

Tekintettel a korra

Az abroncsok öregedést befolyásoló tényezők sokfélék lehetnek, mint például az éghajlat, a tárolási viszonyok, a hőmérséklet és a páratartalom, illetve használatból adódóan a vezetési stílus, a terhelés, a sebesség, az abroncsnyomás, stb. Ennélfogva lehetetlen előre pontosan megmondani, hogy milyen hosszú életűek lesznek gumiabroncsaink. Nagy általánosságban elmondható, hogy 10 év körül van egy abroncs tényleges élettartama, azonban öt év után már rendszeresen ellenőrizni kell az abroncsok állapotát. A felhasználó által végzett ellenőrzés mellett erősen ajánlott rendszeresen megvizsgáltatni a gumiabroncsot képzett szakemberrel Opel Márkaszervizben, aki eldönti, hogy a gumiabroncs alkalmas-e a további használatra vagy sem.

Évszakhoz illő megjelenés

A nyár elmúltával mi is az időjárásnak megfelelőbb lábbelire váltunk. Miért ne adja meg ugyanezt gépjárművének? Amint az időjárás megkívánja, rögtön cserélje gumiabroncsokat a téli/nyári évszakhoz megfelelően. A gumiabroncsok számára a tél 7 °C-on kezdődik, illetve akkor, amikor a napi középhőmérséklet tartósan ezen érték alá esik. Ekkor a nyári gumik jelentősen veszítenek tapadási képességükből, a mintázat sem képes kifejteni hatását, ezáltal sokkal könnyebben megcsúszhatunk nem csupán előzéskor vagy kanyarokban, de fékezések során is.

Tévedés azt hinni, hogy fordítva ez nem probléma: téli abroncsot sem ajánlott nyári időszakban használni. A nyárinál lágyabb gumikeverékekből álló 7 °C alatti hőmérsékletre tervezett téli abroncsok gyakran az extrém forró aszfalttól még puhábbá válnak. Magasabb hőmérsékleten jobban kopnak és előfordulhat, hogy deformálódni kezdenek, ami hatással lesz az abroncsokra: erős fékezéskor vagy kanyarokban instabillá teszi az autót, továbbá fékútjaink is megnőhetnek.

Terhelhetőség és sebesség

Abroncs csere esetén, mindig a gyári elsőszerelt abronccsal megegyező vagy azt meghaladó terhelési és sebesség indexű abroncsot szabad felszerelni. A megengedettnél nagyobb terheléssel futó abroncsok túlmelegedhetnek, ami az abroncs károsodásához vagy hirtelen légvesztéshez vezethet. A túlterhelés –hasonlóan az alacsony légnyomás alkalmazásához– jelentősen rontja a jármű menettulajdonságait és az abroncsok tapadását.

Az abroncsok sebesség indexe nem jelenti azt, hogy a jármű biztonsággal vezethető abban a sebeségtartományban. Súlyos sérüléssel vagy halállal is járhat, amennyiben gépjármű nem a biztonságos és megengedett sebességgel vezeti.

Ha bizonytalan a megfelelő terhelést, illetve sebességindexet illetően, mindenképpen keresse fel Opel Márkaszervizünket!

Egyensúlyban

Fontos követelmény a gumiabroncs felszerelése után annak statikus, illetve dinamikus kiegyensúlyozása (centírozás). A nem tökéletes anyageloszlás miatt minden forgó testnek van valamilyen mértékű kiegyensúlyozatlansága. Ezt meg kell szüntetni, mert a kiegyensúlyozatlanság az élettartamra, a kopássebességre kifejtett káros hatásán túl lényegesen befolyásolja a jármű menettulajdonságait, illetve stabilitását.

Foglaljon szervizidőpontot most!

Ugrás az oldal tetejére